Mršavite zdravo uz dobre navike

//Mršavite zdravo uz dobre navike

Kako nam se bliži ljeto postajemo svjesniji svoga izgleda i kilograma. Svi bi se htjeli što prije riješiti viška kilograma, međutim nema čarobnog štapića. Uz zdravu prehranu, dovoljan unos tekućine i redovitu tjelovježbu rezultati će biti vidljivi kroz neko vrijeme, a kilogrami se neće vratiti ako zdrav život postane navika.

Važnost zdrave prehrane

Zdrava prehrana podrazumijeva unos namirnica iz svih skupina hrane, ali u određenim količinama. Jedino tako, raznovrsnom prehranom unosimo sve potrebne vitamine i minerale, sve ono što je važno za zdravlje. Nutricionisti kažu kako postoji pet glavnih skupina hrane: cjelovite žitarice, voće i povrće, proteini, mliječni proizvodi te masnoće i šećeri. Cjelovite žitarice bogate su vlaknima, vitaminima i mineralima. To su integralne žitarice, kukuruz i zobene pahuljice. Voće i povrće također je bogato vitaminima, vlaknima i mineralima. Preporučuje se konzumiranje oko pet porcija dnevno. Namirnice bogate proteinima su iznimno važne za funkcioniranje organizma. Mogu pomoći kod gubitka kilograma, ali pomažu i povećanju mišićne mase. To su namirnice poput mesa, peradi, ribe, jaja, graha, orašastih plodova te soje. Mliječni proizvodi su izvor kalcija, a najvažniji među njima su mlijeko, jogurt i sir, a poželjno je odabrati one s manjim udjelom mliječne masti. Postoje dvije vrste masnoća, nezasićene i zasićene masti, odnosno masne kiseline. Nezasićene masti (masne kiseline) su tekuće na sobnoj temperaturi, poput biljnog ulja (suncokretovo, maslinovo, repičino) i ribljeg ulja. Zasićene masti su glavna vrsta masnoće u mlijeku, vrhnju, maslacu, siru, mesu i palminom te kokosovom ulju. Ove vrste masti ne treba pretjerano konzumirati, ali ih organizam ipak treba za pravilan rast i razvoj u umjerenoj količini. Slatkiši sadrže mnogo kalorija te malo ili nimalo kvalitetnih hranjivih sastojaka. Trebalo bi izbjegavati namirnice s dodatkom šećera i gazirana pića. Uz sve ovo, ne treba zaboraviti na unos tekućine, pogotovo u ljetnim danima kad se više tekućine izlučuje znojenjem.

Biljni pripravci Galenskog laboratorija 

Uz pravilnu prehranu, zdravom mršavljenju mogu pomoći i biljni pripravci Galenskog laboratorija Ljekarni srce poput Čaja za mršavljenje i Kapi za mršavljenje. Čaj sadrži plod anisa, plod kima, cvijet kamilice, preslicu, koru krkavine, list metvice, sene i kadulje, plod borovice, cvijet lipe te korijen odoljena. Ova kombinacija djeluje protiv nadutosti, uklanja višak vode iz tijela, ubrzava rad crijeva, smanjuje osjećaj gladi te olakšava probavu. Na isti način djeluju i kapi koje mogu biti dopuna ili zamjena za čaj.

Redovita i umjerena tjelesna aktivnost pomaže sagorjeti unesene kalorije, a ima i pozitivne učinke na zdravlje. Najviše se ističe povezanost sa zdravljem srca i krvožilnog sustava. Preporučuje se biti svakodnevno aktivan 30 minuta do sat vremena, a ovisno o mogućnostima, aktivnosti su različite, poput hodanja, trčanja, rolanja, plivanja, vožnje biciklom…

Katarina Krimer, mag.pharm.

2019-06-26T11:44:55+00:0026. lipanj, 2019|Savjetovalište|